Záložky

pondelok 25. novembra 2013

Ako odstrániť žuvačku z oblečenia ?

Ahojte :) asi pred troma dňami som sa ráno o štvrtej zobudila na to, že mám na niečom prilepené líce :D ... keď som zodvihla hlavu skoro ma porazilo. Na vankúši som mala prilepenú žuvačku, akože pamätám sa že som s ňou išla spať ale nechápem prečo som ju nevyhodila z papule už keď som zaspávala. Z vankúša a z líca som žuvačku oškrabkala (čo išlo pomerne ľahko) a spokojná zo svojím výkonom som znova zaľahla. No sranda pokračovala keď som ráno vstala a uvidela na deke na ktorej som spala, ďalší "žuvačkofľak" nehovoriac o tom že to neobišlo ani pyžamo ... S hlavou v smútku som začala googliť "ako vyčistiť žuvačku z oblečenia". Najčastejšie sa tam skloňovala mraznička, voňavka a žehlička ... No a potom mi suseda poradila zázrak menom ČIKULI ... Ale všetko poporiadku ..



Najprv som vyskúšala overenú klasiku, teda ľad. Svoje krásne pyžamko som na hodinu naládovala do mrazničky keďže kocky ľadu u nás nenájdete. Po vybratí šla žuvačka dole celkom ľahko zoškrabkať nožíkom, ale je to len pre takú žuvačku ktorá nieje pritlačená úplne do textúry látky, takú obyčajným primrazením už dolu nedáte ... Aj na tretej fotke vidno že časť žuvačky síce zišla ale časť tam ostala a zubami nechtami sa držala pyžama. Po chvíli som to aj tak vzdala ....




Ako druhá prišla na rad deka a tým aj zažratejšia žuvačka na úplne inej textúre. Samozrejme deku by som do mrazničky netlačila a keďže deka má dlhšie "chlpy" bolo by to aj tak zbytočné. S veľkou nedôverou k voňavke som ju teda postriekala na kúsok žuvačky a nožíkom sa to snažila zoškrabať, no neúspešne. Potom som tú žuvačku začala surovo odtrhávať a nanešťastie som so žuvačkou ťahala aj chlpy čo takisto môžete vidieť na tretej fotke. Neviem či táto možnosť dakedy vytiahla dakoho z problému ..




 No a už keď som bola bezradná (keďže žehličku som  radšej neriskla) prišla naša suseda na kávu a povedala mi že by to šlo s Čikulim, že ona tým čistí kadečo ... Tak som v Piatok bežala do farby-lakov po ten svoj čistič aby som ho čím skôr vyskúšala ... stál ma 2,20€ čo je myslím úplne v pohode cena keďže na internete sa pohybuje prípravok na odstraňovanie žuvačiek asi za 20€ ... Po otvorení ma ovalil benzínový pach ..  poviem Vám, nenormálne smrdí tak som sa odsťahovala na balkón a začala experimentovať ... Dala som si kúsok na vatový tampón a začala šúchať žuvačku. Div sa svete ona sa začala rozpúšťať. Išlo to celkom rýchlo a za ani nie 3 minúty bolo po žuvačke. Joj krásny to pocit :D potom som si ním dočistila aj pyžamo a spokojne hodila deku do prania :)




Hrdina dňa :D 
Čikuli je benzínový čistič škvŕn, ktorý sa používa väčšinou na čistenie mastných, olejových a asfaltových
škvŕn, najmä z textilií, ale i iných materiálov ako sklo, plasty, kovy ... No a pri práci s ním by ste mali byť v dobre vetranom priestore. 


 Máte s Čikulim skúsenosti ? Ak sa vám stala niekedy taká "nehoda" ako ste ju riešili vy ?? 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár. Teší ma, že vás moje články zaujali :)